İlk olarak 2012 yılında karşımıza çıkan yedinci jenerasyon Golf, Volkswagen tarafından 2017 yılı için yeniden tasarlandı. Volkswagen, yenilenen tasarımı ile çok daha dinamik bir görünüm kazandırdığı Golf'e, yarı otonom sürüş teknolojisiyle birlikte yeni bir motor seçeneği getirerek aracın gerek iç gerekse dış tasarımındaki tazeliği güzel noktalarla taçlandırmış oldu. İşte Volkswagen'in kompakt hatchback ligindeki temsilcisi Golf'ün yeni yüzü…
Baştan tasarlanan ön ve arka tamponlar, Xenon ve full-LED teknolojisine sahip yeniden tasarlanmış far ve gündüz farları karakteristik özellikleri olarak öne çıkıyor.
Volkswagen, 2017 model serisiyle birlikte Golf ailesinin mevcut renk paletine yeni seçenekleri de getirmeye hazırlanıyor. 2017 Volkswagen'in en üst donanım seviyesinde aracın merkezinde yer alan renkli ve dokunmatik multimedya sistemi, donanım seviyelerine göre 6.5 inç boyutundan başlayıp 9.2 inç büyüklüğe kadar değişiklik gösteriyor.
2017 Golf'ün multimedya sistemi sesle kontrolün yanı sırasegmentinde ilk kez sunulan hareket algılama yeteneği sayesinde uzaktan kontrol edilebilir şekilde kullanılabilecek. Yeni nesil Golf dahilinde sunulacak olan kokpit göstergelerinin ve navigasyonun yer aldığı 1440×540 piksel değerine sahip ana ekranda, navigasyon sistemi iki ve üç boyutlu olarak görüntülenebilecek.
Volkswagen'in yarı otonom sürüş sistemi olarak da tanımlayabileceğimiz yardımcı sistemleri C segmentine yeni bir standart getirecek. Passat'ta görmeye alışık olduğumuz sistemlerden olan Trafikte Sürüş Asistanı, 60 km'ye kadar aktif olarak artık Golf'te de kullanılabilecek.
Özellikle dur-kalk şeklinde ilerleyen trafikte sürücüsüne oldukça yararlı olan sistem, gaz ve fren pedalını otomatik olarak kontrol diyor.
Park asistanı, şerit takip asistanı, trafik levhası algılama sistemi, kör nokta sensörü, adaptif hız sabitleyici,çarpışma sonrası otomatik frenleme sistemi, yorgunluk algılayıcı sürücü uyarı sistemi gibi teknolojik asistanlar sürücüsüne, aktif sürüş sırasında yardımcı olan elemanlar arasında öne çıkıyor.
"Yeni jenerasyonda odaklandığımız nokta, bağlanılabilirlik ve gelişmiş multimedya sistemi oldu. Segmentinde Golf'ten daha akıllı, güvenli ve bağlanılabilir bir model bulunmuyor." açıklamasında bulunan Volkswagen başkanı Herbert Diess, yeni jenerasyon Golf'ün daha çok teknoloji odaklı geliştirildiğinin altını çizdi .
Volkswagen Golf, 2017 model yılından itibaren 148 HP güç ve 250 nm tork üreten 1.5 litrelik benzinli (110gr/km) yeni ünite ile satışa sunulacak. Volkswagen'in 2017 Golf için sunduğu 1.5 litrelik TSI motor, 250 Nm'lik maksimum torku 1,500 devirde vererek gerçekten başarılı bir değeri kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor.
Aktif Silindir Teknolojisi (ACT) ile birlikte sunulan 1.5 litrelik ünitenin, 128 HP güç üreten ve daha az karbon salınımı yapan Bluemotion (104gr/km) versiyonu da sunulacak olan motor seçenekleri arasında yer alıyor.
Volkswagen, ACT teknolojisine sahip yeni motor seçeneğinin standart versiyonunun 100 km'de 4.9 litrelik karma tüketim değerine sahip olduğunu belirtirken aynı motorun Bluemotion versiyonunun tüketim değerini 100 km'de ortalama 4.6 litre olarak açıklıyor.
Golf için hali hazırda sunulan diğer motor seçeneklerini sunmaya devam edecek olan Volkswagen, çift kavramalı şanzımanı DSG'yi de geliştirme aşamasına tabi tutmuş. Yeni jenerasyon Golf ile birlikte, yeni jenerasyon 7 ileri DSG'yi de Volkswagen otomobillerinde bundan böyle göreceğiz.
2017 Golf GTI, standart olarak 226 HP güce sahipken performans paketiyle birlikte bu değer 241 HP’ye yükseliyor.
Volkswagen Golf; GTI, Variantve hybrid teknolojisine sahip GTE modeliyle birlikte 2017 yılından itibaren yola çıkmaya başlayacak. Yeni nesil Golf ile başlayan yenilenme sürecinde Volkswagen, 2020 yılında tüm model yelpazesini yenilemeyi hedefliyor.